Wat doet  het Team?
Het ATG – Activiteiten Team Getsewoud organiseert activiteiten
voor jong en oud in de wijk Getsewoud (Nieuw-vennep).
Dit team is ontstaan in 2000 als een onderdeel van de wijkraad om activiteiten te organiseren voor bewoners.
De insteek was om zo bewoners van Getsewoud bij elkaar
te brengen.
Inmiddels zijn de activiteiten allang niet meer alleen voor de bewoners
van Getsewoud,  maar mensen uit de wijde omtrek van
Getsewoud (Nieuw-vennep) komen op de activiteiten af.
Activiteiten die wij o.a. organiseren:
* een kerstboom inlever-actie
* parkfeesten
* kinderdisco´s
* een halloween optocht door de wijk
om maar iets  te noemen.
Elke keer is er weer wat anders te beleven.
Het team bestaat uit vrijwilligers die zich inzetten voor hun wijk.

Het kernteam
Het kernteam van 3 vrijwilligers komt regelmatig bij elkaar om de activiteiten te bedenken, te organiseren en voor te bereiden
De kernleden:    Fred,  Monique en Martin.

De vrijwilligers
Daarnaast steunt het kernteam op een groep van vrijwilligers die
bij de verschillende activiteiten hun handen uit de mouwen steken
en zorgen dat het mede allemaal echt gebeurt.
ZONDER DEZE VRIJWILLIGERS KUNNEN WIJ NIET. 
Interesse?   Klikt u op ” Vrijwilliger ”

Hoe werkt het Team
Voordat activiteiten echt plaats vinden moet er verschillende dingen geregeld worden.  Hieronder kan je lezen hoe het ATG te werk gaat
bij het organiseren van activiteiten:

Bedenken van activiteiten
In het kernteam worden de verschillende activiteiten bedacht. Naast een aantal terugkerende activiteiten proberen we elk jaar ook nieuwe activiteiten te bedenken.
Ook jij kan een idee indienen.
Mail jouw idee naar:
info@activiteitenteamgetsewoud.nl

Uitwerken en regelen
In een aantal avonden wordt het idee tot in de details uitgewerkt.
Wat gaan we precies doen? Wat hebben we hiervoor nodig? Waar kunnen we dit regelen? De benodigde vergunningen worden aangevraagd en (indien nodig) materialen besteld of zelf in elkaar gezet.

Communiceren activiteit
Enkele weken voor de start van de activiteiten begint de
communicatie.  Via deze site, lokale kranten, facebook, flyers, op scholen/ kinderdagverblijven wordt iedereen over de activiteit geïnformeerd.

De dag zelf
Na weken voorbereiding is het dan zover: de dag van de activiteit.
Samen met vele vrijwilligers wordt al vroeg gestart met het opbouwen. Voordat de eerste jongeren komen zorgen we ervoor dat alles er prima uit ziet. En dan is het vooral genieten van de blijde
gezichten en het plezier.
Na afloop ruimen we met zijn allen op en praten nog wat na onder het genot van een versnapering.

Evaluatie
In de weken na de activiteit wordt de activiteit in het kernteam
nabesproken en kijken we wat goed ging en wat volgende keer
nog beter kan. Tevens besluiten we dan of de activiteit volgend
jaar weer op de kalender staat!